Order Form

Name:
Email Address:
Contact Number
Address
Details Order
Payment

Create a web form here

Friday 15 November 2013

Permulaan Kerjaya Sebagai Tukang Jahit.. hee

MASA MULA NK CEBURKAN DIRI DALAM BISNES ONLINE NI yana selalu pikir nk start dr mana??? nk niaga ???? then hari2 seach cari suplier.... dpt la suplier yg agak murah.... 1st skali yana jual T-SHIRT ja.. yg harga rm 10- rm20 susah gak la mula2... cm na nk dpt customer ni... awat org lain sale ok ja.. aku???? pikir dan terus berfikir..... cm na nk bg jln bisnes ni....... alhamdulillah dlm 3 4 bulan sale pun ok la skit dah mula ada customer tetap...... pastu teringin plak nk jual baju baby.......... jual gak.... baju baby.... tp x bapa nk laku.. so stop jual baju baby..... hari2 aku cuba cari idela mcm mana nk jualkan n nk hbiskan stok2 pastu plak teringin plak nk BERKRAF......seach plak pasal kraf..... google la toturial buat bantal... rasa cm ok buat bantal... sbb kraf ni susah org nk tiru..... tp aku x pandai nk jahit...... try slow2 beli buku....tp aku beruntung punya suami yg kreatif n pandai jahit.... so dia la yg mula2 tlg aku jahit2...... semua kami jahit guna tgan sbb x dak mesin lagi waktu tu..... alhamdulillah bila smbutan menggalakkan.... beli la mesin jahit biasa tu.... BRAND SINGER.... tu la MESIN PERTAMAku........... then teringin plak nk jual baju2 korean style.... jual la baju plak sambil2 buat bantal........... pastu tgok plak ENGLISH COTTON cm best ni nk jual...google cari suplier cotton plak... alhamdulillah ENGLISH COTTON dpt smbutan... sbb apa?? sbb zaman la ni baju2 kurung tu org pakai selalu x kira musim raya... bila2 pun org beli...... lg pun ramai CRAFTER buat bag , comforter , set baby dengan cotton............... ALHAMDULILLAH syukur rezeki x putus2 walaupun ada pasang surutnya...teringin plak mesin sulam..coz rasa mudah lg kerja utk buat bantal2 kraf..... jimat masa........ kumpul duit plak nk beli mesin sulam... alhamdulillah januari 2013 aku dpat memiliki mesin sulam NV 950e so bermula la aku projek menyulam..... sulam bantal... towel... keychain , baju dll...................... ni la sedikit sebanyak yg dapat aku cita pasal aku mula2 berbisnes smpai skarang ni... dah 2010-2013

2 comments:

  1. Semangat macam ni la yang dimahukan.
    Berusaha sehingga berjaya.
    Semoga bertambah maju.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.... syukur sgt2...
    doa2 bertambah maju.... amin :)

    ReplyDelete